comert cu amanuntul

Comerțul cu Amănuntul

 

Comerţul cu amănuntul

Este promovat de peste 101 de agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea prin intermediul a circa 1100 de unităţi de comerţ active amplasate în 550 de localităţi.

Scopul acestora este satisfacerea necesităţilor consumatorilor prin asigurarea cu mărfuri calitative la preţuri competitive, accentul fiind pus pe mărfurile de larg consum.
Sortimentul de mărfuri comercializat îl constituie:
o mărfuri alimentare;
o mărfuri nealimentare;
o produse agroalimentare.

Formele de vânzare: comerţul tradiţional, autoservire, vânzarea în bază de comenzi prealabile.
Desfăşurându-şi activitatea într-un cadru deosebit de complex şi în continuă schimbare s-au elaborat şi adoptat noi practici comerciale.

Cea mai importantă tendinţă în evoluţia practicilor comerciale este implementarea conceptului de magazine CoopPrim şi CoopPlus.
Actualmente funcţionează 114 unităţi CoopPrim şi 2 unităţi CoopPlus.
Concurenţa acerbă a generat noi exigenţe faţă de comerţul cu amănuntul, determinându-1 ca, alături de vânzarea propriu-zisă, să includă realizarea unor servicii care să contribuie la îmbunătăţirea sistemului de satisfacere a necesităţilor consumatorilor, şi anume: servicii de consulting, servicii de ajustare, de transport ş.a.

 

 

Comments are closed.